Oprydning efter dine forældre
Hjælp til sortering
Få hjælp til at rydde op og sortere ud efter dine forældre
Når man mister sine forældre, er det ikke kun sorgen, der tynger. Der opstår en masse praktiske gøremål, blandt andet at rydde op og sortere ud i deres hjem. Det kan for mange være en uoverskuelig proces. Måske ved du ikke helt, hvor du skal begynde, eller hvad du skal gemme. Derfor kan det være en god idé at bede om hjælp til opgaven.
I mere end tyve år har jeg hjulpet forskellige mennesker i forskellige livssituationer med at rydde op og sortere ud. Jeg kommer med nye, friske øjne og skaber det overblik, du selv kan have svært ved i en svær situation. Måske du bare skal have et kærligt skub i den rigtige retning en enkelt dag, eller måske har du brug for, at jeg hjælper dig i flere dage med at få styr på hele hjemmet. Jeg tilpasser hjælpen til din situation. Herunder kan du se, hvordan det blandt andet kan gribes an.
Jeg kan hjælpe dig i gang med at rydde op, men jeg kan også hjælpe dig helt i mål. Min hjælp tilpasser jeg til din situation og behov. Måske står du sammen med dine søskende om oprydningsopgaven. Jeg kan hjælpe jer med at få opgaverne fordelt mellem jer og guide jer til, hvordan I sammen får en så god proces som muligt.
Der kan være brug for min hjælp konkret til at rydde op i tøjskabet, toiletskabet, køkkenet, stuen eller hele huset. Det er vigtigt, at jeg ikke står helt alene med opgaven, før du/I har fået de ting fra boet, du/I ønsker. Har I svært ved at få delt tingene, kan jeg hjælpe jer med det også. Retfærdighedssans, følelser og sorg kan være en lidt ustabil cocktail. Det er min erfaring, at en uvildig kan gøre en kæmpe forskel. Jeg hjælper meget gerne med at få styr på tingene og minderne med fokus på at bevare en god relation mellem de efterladte.
”Fantastisk hjælp. Anita, du er så god. Det, der ville tage mig flere dage, tog dig få timer. Og så har du en smittende effekt, så man får gejst og lyst til at smide ud og få styr på diverse rum og skabe. Vil til en hver tid bruge og anbefale dig igen… Er så lettet og mindre stresset nu. 5 uf ad 5 stjerner herfra…”
– Trine Wittendorf, Kunde
Hjælp til oprydning
pakke 1
Denne pakke er til dig, der har en mindre opgave – det kan være tøjskab og toiletskab. Det kan være køkkenet, kontoret eller måske hobbyrum. Husk, at det, der kan virke helt uoverskueligt for dig, ofte kan klares på langt kortere tid med professionel hjælp. Jeg har et stort overblik over processen og ved, hvor vi skal starte og hvor vi skal slutte. Vi kan fint gå til opgaven blot dig og mig, men er der en god ven eller flere, kan det være en stor hjælp, men ikke en nødvendighed. Jeg er aldrig gået fra en kunde, som ikke har været overrasket over det, vi har nået på blot en enkelt dag.
Pakken inkluderer:
- 6 timers arbejde på én dag
- Kørsel i en radius af 30 km fra Aalborg
- Jeg kommer naturligvis rundt i hele landet (kørselstillæg aftales)
Sådan foregår processen:
- Jeg dukker op i arbejdstøjet, og vi får sammen et overblik over opgaven og laver en plan
- Sammen sorterer vi tingene – går du i stå undervejs, skal jeg nok hjælpe dig videre
- Vi kildesorterer, så alt kan komme rigtigt på genbrugsplads og i affaldscontainere (afhentning kan evt. aftales)
- Vi får lavet kasser med ting, der skal videre til børn/børnebørn/naboen/andre
- Vi får lavet kasser/sække med ting, der skal videre til velgørenhed
- Vi løber en runde med støvsugeren og en støvklud efter behov
- Vi er typisk i gang fra kl. 9-15
Du må gerne forberede:
- Indkøb af sække, flyttekasser (jeg kan medbringe efter aftale) og evt. en bil med trailer
- Kaffe på kanden
- Børnepasning – børn er skønne, men den helt store hjælp sådan en dag er de ikke
- Prioriteringsliste – hvilke rum/områder er vigtigst for dig, at vi tager os af?
Vi laver ofte et par kasser til senere sortering, som du selv kan klare – det kan være personlige papirer eller gamle fotos. Du får naturligvis grundig vejledning med på vejen, så du bedst håndterer disse ting.
Her er eksempler på opgaver, jeg har nået på en dag:
- Hjælp til oprydning og udvælgelse af ting, der skal med fra egen bolig til plejebolig
- Redskabsskur ryddet op og organiseret efter ægtefælles død
- Sortering i køkken med tilpasning til kvinde med svær sclerose
- Oprydning og nye systemer i 160 kvm bolig efter skilsmisse
Kr. 3.995
Hjælp til oprydning
pakke 2
Hvis du har brug for hjælp til at rydde op og sortere på et større areal, som kræver mere end blot en enkelt dags arbejde, kan du booke denne pakke. Her kan vi sammen finde et passende antal dage til opgaven.
Pakken inkluderer:
- Vælg mellem to dages (14 timer), tre dages (21 timer) eller flere dages oprydning
- Kørsel i en radius af 30 km fra Aalborg
- Jeg kommer naturligvis rundt i hele landet (kørselsstillæg aftales)
Sådan foregår processen:
- Jeg dukker op i arbejdstøjet, og vi får sammen et overblik over opgaven og laver en plan
- Sammen sorterer vi tingene – går du i stå undervejs, skal jeg nok hjælpe dig videre
- Vi kildesorterer, så alt kan komme rigtigt på genbrugsplads og i affaldscontainere (afhentning kan evt. aftales)
- Vi får lavet kasser med ting, der skal videre til børn/børnebørn/naboen/andre
- Vi får lavet kasser/sække med ting, der skal videre til velgørenhed
- Vi løber en runde med støvsugeren og en støvklud efter behov
- Vi er typisk i gang fra kl. 9-16 hver dag
- Vi gentager de dage, du har booket
Du må gerne forberede:
- Indkøbe sække, flyttekasser (jeg kan tage med efter aftale) og evt. trailer
- Kaffe på kanden
- Børnepasning – børn er skønne, men den helt store hjælp sådan en dag er de ikke
- Prioriteringsliste – hvilke rum/områder er vigtigst for dig, at vi tager os af?
Vi laver ofte et par kasser til senere sortering, som du selv kan klare – det kan være personlige papirer eller gamle fotos. Du får naturligvis grundig vejledning med på vej til, hvordan du bedst håndterer disse ting.
Her er eksempler på opgaver, jeg har løst over flere dage:
- 100 kvm rækkehus – alle rum sorteret og stuen indrettet på ny (tre dage)
- Oprydning af 170 kvm hus efter dødsfald – klargjort til salg (fire dage)
- Køkken-alrum, bryggers og stue (to dage)
- 650 kvm dødsbo tømt og loppemarked afholdt (30 dag, specialopgave)
Kr. 9.995
To dage
Kr. 14.995
Tre dage
Er det svært at vurdere, hvilken pakke, der passer til dine behov, så er du meget velkommen til at ringe til mig eller sende en mail med billeder/video af de områder, du har brug for hjælp til at sortere, så finder vi en løsning sammen.
Læs også om min egen oplevelse med at rydde op efter min far, og hvordan mine søskende og jeg greb det an her.
Før/efter
FØR | Sådan så kontoret ud, da jeg besøgte denne kunde første gang. Efter et par timers oprydning og derefter vejledning om næste skridt, som min kunde selv kunne gøre, tog de selv over.
EFTER | Kort tid efter ringede min kunde igen. Der var blevet ryddet mere op på egen hånd, der var malet og sat bordplade op. Jeg lavede den sidste styling og tog dette efter-billede. Langt større udnyttelse af rummet og meget mere positiv energi til at fordybe sig i arbejdet…
Her ses en lidt takevækkende statistik lavet af MEGAFON. Den fortæller lidt om, hvor meget rod påvirker os i det daglige. Bemærk at hele 40% af de adspurgte har konflikter i hjemmet mindst én gang om måneden pga. rod